mittljuvalivmedbarn.blogg.se

Här kommer jag försöka vara lite aktiv och skriva om min vardag..som mamma,sambo,hundägare och hårt arbetande.

Gott om inlägg...

Publicerad 2013-10-11 01:21:24 i Familj,

Är det ont om.

Håler på att fixa till nya lägenheten som vi fick nyckeln till 2 sept.
Håller ju som sagt på att försöka sälja våran nuvarande lägenhet.

Hur kommer det sig att det ska vara så jäkla svårt att få vissa människor att göra saker?
Tjat,gnat och bråk.
Varför inte bara göra det??
Det är ju inte så många ggr man ber om sakern men när man väl gör det...s ska det ta sån jävla tid jämt...(nej,pratar inte om sambon)
 
 
Går bra för tjejerna i skolan.
Hade utvsamtal för minstingen...dom iofs fyller 9 år 23 okt ;)
Det går bra men vi kom fram till en sak som jag misstänkt länge och pratat om tidigare..får se om jag har rätt denna gång med.
 
Patrik jobbar en del nu,men har inget fast..för att få det så måste man ju vara aktiv med att söka jobb..och det kan vara jobbigt..eller nå.
Han jobbar på ett företag som heter Stage Fright..förbereder mest för olika evenemang i Tele 2 arena och Globen,denna v har bestått av att spola is inför den kommande hockeyn och bandyn :)
Idag har han varit och målat vardagsrummet i nya lägenheten..sönt att det börjar närma sig klart.

Jag själv...ja jag jobbar på.
Har ett ganske skönt schema där jag varit långledig från i fredags kl 8 tills idag torsdag 21,30,skönt att hnna med en del hemma.
Trivs jättebra på mitt jobb.
Går inte till jobbet med ont i magen och lämnar inte m huvudvärk.

Va till Ullared lö-sö...KAOS kan man nog förklara lördagen.
Va där 5,45,dom öppnade kl 7...va nr 2 i kön.
Redan efter någon timme så var det så trångt att man knappt kunde gå.
Visade sig att det hade varit en rekorddag...dom hade sålt för 33 MILJ och det hade tydligen varit ca 25 000 som besökt Gekås..känns som om alla var inne samtidigt ett tag.
När vi gick ut runt 12-13 tiden så var det kö...c 2 timmars,regnade och var allmänt skitväder.
i hade nog kunnat ta betalt för parkeringsplatsen...även vagnen.
Dom stod på kö vid bilen medans vi lastade ur vagnarna..dom var slut överallt.
Det var jag och 3 gamla kollegor från förra jobbet.
På vägen hem så stannade vi i Gränna...vem kan missa det ;)

Boendet...å herregud säger jag bara.
Vilket underbart boende vi hittade http://www.torkelbb.se/  ..underbar service,frukosten serverad på morgonen,öppna spisen var tänd när vi kom dit.
Vi åkte en sväng till på kvällen och när vi kom tillbaka så stod bubbelbadet redo.
Kändes bra för kroppen..annars hade man nog haft träningsvärk dagen efter.
Nybakta frallor,nykokta ägg,kaffe,the,jouice,youghurt,skinka,...massa gott pålägg.
Helt underbart lugnt var det med......för endast 350/pers.

Så ska ni åka till Ullared och inte får stuga eller hotell...boka där...helt underbart.

Sitter nu på jobbet, helgjobb.
Nästa helg blir det flytt.
 
Pokonis på er
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela