mittljuvalivmedbarn.blogg.se

Här kommer jag försöka vara lite aktiv och skriva om min vardag..som mamma,sambo,hundägare och hårt arbetande.

Mycket att göra

Publicerad 2013-10-29 23:00:32 i Familj,

Lite tid att blogga men så kan det vara.

I skolan för dottern är det inte så bra.
Min bägare har nu runnit över och ställt skolan mot väggen efter en incident på idrotten där min dotter blev biten av tjejen som även slagit och haft sig mot min dotter.
Enl pappan så nekade tjejen till detta men 2 lärare bekräftade att det hänt och när tjejen upptäckte att hon blev påkommen så började hon trösta A.
Enl pappan så sa tjejen att hon inte gjort det och enl honom så "säger hon att det inte hänt så har det inte hänt" men jag litar mer på lärarna.

Min dotter är rädd att gå till skolan,rädd att hon ska bli slagen igen.
Hon vågar inte leka fullt ut och det är inte ok.
Tips om vart man kan vända sig för att få hjälp när skolan inte klarar det efterlyses.
Jag acceperar inte att barn behandlas så här,vare sig det är mina eller andras.
Sonen var med i skolan i fredags men han har ingen möjlighet att vara där jämt heller,inte jag heller.
 
För min andra dotter funkar det bra.
Dom åkte buss själv upp till mormor och bonusmorfar i går och min barndomskompis körde så jag var inte ett dugg orolig...och dom hade skött sig :)

Flytten ja...har väl kommit hyfsat i ordning så det är skönt.
Hade några som kollade lägenheten ti och on förra v och dom som kollade på onsdagen la ett bud efter max 1 timme..la ett litet motbud och dom accepterade det.
Skrev papper på onsdagen och nu ska hsb göra uc och styrelsen godkänna dom men det bör inte vara några problem...hoppas jag ;)

Jag sitter i styrelsen i den föreningen och tycker det är jätteroligt att kunna göra någon nytta.
Jag har haft 2 hjärteuppdrag varav ena så delas det med en annan styrelsemedlem.
Det ena som jag roddat själv är att fixa ett gym,fick ihop en hel del utrustning men rummet är lite litet så jag fick inte in allt jag ville men det kanske löser sig m tiden :)

Det andra är att fixa leksker till området..inte hinkar och spadar utan större lekutrustning.
Det är en del att tänka på,säkerhetsavstånd,underlag,euregler m.m. men tar hjälp av en som kan så vi får se...till sommaren så ska det fixas iallafall.

Sonen ska gå truckutb nästa v...kommer förhppningsvis lösa sig med jobb för honom med efter det.

Sitter just nu på jobbet,första natten av 3 sen blir det långledigt..slutar 8,30 på fredag och är ledig till 2,30 på torsdag nästa v :)
Ska hinna tömma förrådet med och då kommer det bli till att köra en del till Järvsö,men det löser sig :)


 
POKONIS på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela